Saturday, June 4, 2011

praktikal #1

yeah! aku da masok semester 5 bermakna untuk semester ney aku takyah nak sibok sibok bangun awal gi kuliah, siap assignment, jawab kuiz n test bagai.. aku ley relax relax gi tempat keje goyang kaki, prati orang sekeliling.. nama pown praktikal kan.. em tapi yang goyang kaki nye sempat la lam beberapa jam ja kowt ary first day aku masok praktikal.. pastu kena wat keje da.. huhu


aku amek praktikal kat kilang je.. kilang R. ULONG SDN BHD.. penah dengar tak?? kilang ney hasilkan bantal, lemet, tilam, sarung bantal, and kaum sejenis dia la.. aku pilih kilang ney sal dekat ngan umah aku.. tapi sebab utamanya sebab kilang ney mak aku keja kat sini gak, so transport n makan suma from my mum sdn. bhd... hehe.. takyah susah susah aku nak bawak kuaq duwet.. da jimat di sini oke! hehe


pagi tu nak melangkah masok kilang macam macam perasaan ada.. cuak + takot + gementar + malu.. tapi takpa aku wat kental je masok.. tak sampai setengah jam aku dok lam ofis mak aku bos panggil.. masok biik bos aku diterangkan sal etika and waktu keja.. dengar je walaupun da taw.. sib baek bos sporting.. hehe


koi 10-10.15 pagi rehat jap.. so aku still lepak lepak gi.. tapi abes je rehat aku disuruh wat kemas kini invois bulan lepas, kira stok dalam stor and kira gaji pekerja campur OT dyorang.. mula mula pening gak tapi alhamdulillah aku dapat siapkan gak lam tempoh 2 jam.. huhu lama kan??


pas rehat tengahari aku sambong lepak je lam bilik.. bosannye Tuhan je yang taw.. dah la takde membe yang nak wat sembang tak bes tol.. untuk pengetahuan kowang lam kilang ney da 12 orang pekerja bangla, 2 lelaki melayu, 3 orang makcik (termasok mak aku) ngan 3 orang bos.. bos sampai 3 pening pala aku.. huhu.. ney juz bahagian pentadbiran.. bahagian marketing juz ada 5orang lelaki melayu.. aku panggil abang abang je.. yang best kat bos pown aku panggil abg je.. dia cakap takyah berbos bos.. suma kat cini cam family   :)




>> hope sumanya berjalan ngan lancar  >.<

No comments: