Monday, July 18, 2011

malang tak berbau

malang memang tak berbau ye dak?? or ada sape sape taw malang tu bau camna meh crita kat aku, aku nak taw gak.. kowt bau busuk ka, harum ka.. keh3.. oke, apew yang aku nak crita arini malang or lam erti kata panjang sesuatu yang kita tak ingini ia berlaku boley je berlaku kat mana mana, tanpa mengira masa dan tempat.. so kita perlu berhati hati kat mana ja kita berada..


ney kesah aku tengahari tadi masa ngah drive balik umah time rehat :

cam besa setiap kali waktu pulang dari keje (praktikal) aku amek kesempatan nak drive sebab time ney je mak aku lepas pown.. huhu.. da setengah perjalanan, da satu moto depan aku bawak tong air besar warna biru (selalu orang wat isi air time ngah darurat air or orang orang berniaga guna) kat belakang moto dy.. kalo tak silap aku ada dua tong.. tetiba satu tong tu terpelanting and jatoh betol betol depan keta aku.. sib bek jarak aku ngan moto tu lebey kuranh satu keta and sempat brek.. mujur juga takdak keta belakang keta aku.. kalo tak walluhu'alam.. tak putus putus aku ucap syukur sebab aku ngan mak aku selamat and takdak ape ape yang berlaku.. pakcik tuan punya tong air tu juz angkat tangan tanda mohon maaf sebab aku malas nak benti lama lama.. jantong dok dup dap dup dap tak benti ngan tangan menggeletar sampai umah.. huhu



ney kesah 2 ary lepas :

seorang ibu sarat mengandong 8 bulan maut, suami dan pembantu kedai (lam paper tulis mertua) cedera ringan akibat dihempap lori pasir di traffic light kulim.. pompuan yang mengandong neyh jiran lama aku juga kawan baek sepupu aku.. dyorang bawu je kawen taon lepas and ney anak sulung dyorang.. kesian sangat.. sape yang dengar cite ney memmang tak sangka.. dari crita yang aku dengar dari pakcik aku sendiri (saksi kejadian) pas lampu hijau kat traffic light dy nak belok tapi ngan tiba tiba tayar dy pecah and dy cuba naek atas devider nak elak dari terlanggar keta dari arah bertentangan (maaf kalo salah ejaan =.=).. sape sangka tetiba lori yang sarat bawak pasir tetiba jatoh and hempap keta mangsa di bahagian belakang.. suami dy sebagai driver dan pembantu dy yang dok sebelah driver juz cedera ringan tapi dy mati kat tempat kejadian serta merta.. kepala pecah, badan leper tak nampak bentuk orang mengandong.. masyaAllah.. ngeri sangat.. kesian baby lam perut bawu nak jejak tengok dunia tapi sesungguhnya Allah lebey mengetahui segala galanya..


fakta lagi keta mangsa terletak di barisan kedua di traffic light.. keta pertama (depan keta mangsa), keta ketiga ( belakang keta mangsa) da jugak moto moto yang memenuhi barisan hadapan takdak langsong yang cedera.. maybe dah sampai ajal dy time tu tapi kesian mati ngan keadaan camtu.. kesian sangat tengok suami dy kehilangan dua orang yang paling dy sayang.. mak pompuan tu ntah pengsan bapa kali kat umah pas dengar bita anak bongsu dy tu.. kata ustaz dy mati syahid.. darah tak benti benti mengalir sampai time dy dimandikan.. gipown sepanjang hayat kakak ney yang aku kenal dy seorang yang baek sangat, suka guwau, cantek.. aku penah dok satu meja ngan dy bersembang.. m dengan golongan para mudah mudahan dy ditempatkan ngan golongan para solehah.. aminnn.. AL-FATIHAH






>> law kat mana ja kita berada sentiasa beringat and berhati hati.. baca bismillah and doa sebelom naek kenderaan and law apew pown yang kita lakukan.. mudah mudahan kita sentiasa selamat and Allah sentiasa lindungi kita.. aminnnn

No comments: