Friday, January 7, 2011

kangar ===> butterworth

bengang gila aku tadi.. konon kua dari umah (umah sewa) awal ley la sampai umah (penang)awal.. sampai je kat stesen bas kangar cam besa gi kaunter nak beli tiket balik butterworth tetiba pakcik ni bagi tiket ke alor star.. katanya bas gi butterworth takdak.. oke la satu hal.. pas spuloh minit tunggu bas pown tiba and kami pown naek la. tak sampai setengah jam bas bergerak tetiba pakcik drebar bas ney bagi signal ke kiri and parking tepi tu.. and lam masa yang sama dia soh kami kua dari bas tu and tunggu bas yang seterusnya amek kami untuk bawak kami ke destinasi kami.. suma yang da lam bas tercengang cengang and tuwun dari bas tu.. masa nak tuwun dari bas tu aku dengar la sorang pakcik blakang aku bermonolog.. katanya "dah taw bas da takley nak gerak dari tadi dok gagah gak.. tak pasal2 jadi ceni.." bawu la aku taw bas ney osak upanya.. patot pown soh kami kua and tunggu bas laen.. adess segal!!

ngan muka terpaksa and tak puas aty suma orang kami tuwun gak dari bas tu and tunggu la tepi jalan sambil tunggu bas seterusnya mai amek kami.. lam 20 minit bawu da satu bas mai.. tupown ngan keadaan yang da penuh penumpang.. maw tak maw kami naek la gak takot terlewat sampai kang tak pasal2 bas nak gi butterworth dari alor star takdak plak.. setengah je yang naek and setengah penumpang lagi kena tunggu bas laen sal bas ney kecik ja.. huhu.. dahla bayar mahal tapi kena berdiri.. memang baran ah.. sib baek pakcik drebar bas ney baek sket.. dia soh aku ngan budak sebelah aku ntah sap aku tak kenai amek paper dia wat lapik law kami nak dok.. kami pown amek je sal malas nak berdiri lama2.. port kami kat tas tangga bas.. haha... sampai je kat shahab perdana sakit belakang Tuhan je yang taw.. adoii....


















kesimpulan : kepada drebar2 bas tolongla prihatin and cek bas tu duluw sebelom bawak.. kang da jadi ceni menyusahkan kami.. kena bayar sama gak.. kowt la kurangkan tambang takpe gak.. lol!!

No comments: