Saturday, October 22, 2011

aku ghasa pelik bila....??

yeah.. aku ghasa pelik bila.......


eh bukan sebab aku tak makan nasik oke! (err.. ada orang baru taw kew?) oke, aku tak makan nasik langsong sejak aku lahir.. so sekarang da duopuloh taon aku memang tak makan nasik.. aku bohong? takdak maknanya aku nak bohong.. ney ucapan and kata-kata yang keluar dari mulut mak aku sendiri setiap kali orang tanya..

da orang penah tanya aku " eh boley idop kew tak makan nasi?" abes yang aku berdiri depan korang tu ape? mayat aku? hampeh tol law dengar soalan camni.. boley pulak tanya soklan yang tak masok dek logik, tak tercapai dek akal fikiran.. huhu


satu lagi kata-kata yang agak menusuk lubuk jantong aku.. "patotla kecik je, upanya tak makan nasik..." excuse me! nasik ley buat orang gemok kew? kalo betol sila bagi link kat aku yang da professor, pengkaji or sape sape yang penah buat ujikaji pasal ney.. kalo betol nape adew je orang yang makan nasi still isau sal berat badan diorang? maksod aku sesetengahnye.. da yang pulun wat macam macam cara nak nek berat badan sampai terciptanya satu produk GAIN WEIGHT.. adew plak yang sesetengahnye isau sal BMI dyorang tak mencapai average yang mencukupi.. still under average.. nape? semua orang orang yang mempunyai masalah ini tak makan nasik jugak kah?? (ayat skema plak..)

HUH!

bagi aku la law tak makan nasik boley je teroskan idop cam orang besa yang makan nasik.. kat Malaysia ney kan banyak makanan laen.. macam macam ada.. senangje nak dapatkan.. mee, kew teow, bihun, kfc, mcd.. yang laen laen hampa sebut sendiri la.. tak larat nak sebut semuanya lam entry ney.. law nak nanti aku wat satu entry baru khusus untuk makanan makanan yang ada di malaysia negara tercinta kita neyh.. hehe  ^_^  kalo rajin la ye...


FAKTA : masa aku darjah 3 aku penah terbaca satu artikel benar dalam buku MASTIKA yang menyatakan seorang atlet negara (luar negara) biarpun dia ditawarkan dengan satu juta dolar untuk menghabeskan sepinggan nasik di hadapannya dia menolak dan meninggalkan tempat tersebut.. and ape yang aku ingat lagi sejak baca artikel ney mak aku tak lagi paksa paksa aku soh makan nasik.. hehe


FAKTA LAGI : siriusly, kalo orang tawarkan aku seratos juta pown belom tentu lagi aku nak makan nasik oke! so takyah nak paksa paksa aku sebab aku suka jadi diri aku yang sekarang    c:




xtually aku ghasa diri aku pelik bila pergi ke sesuatu tempat (termasok umah aku sendiri) bila mana aku ghasa sejuk yang amat orang ase panas.. pastu aku boleh tidor and sangat selesa tido taim tengahari waktu panas or tido tanpa memasang kipas angin dari disuruh tido lam keadaan sejuk or taim ujan (kalo sape penah dok ngan aku taw la keadaan aku camna law keadaan ney berlaku)

kalo pas berlari 100m orang lebih rela mandi dulu baru tido nak lepaskan kepenatan tapi aku prefer tido dulu sebab kalo mandi dulu konfem takkan tido da.. segar je ase..

kalo orang yang baru pas men panas kat tengah padang masok bilik air-cond ase lega, kalo aku lak maw da menggigil gigil dalam bilik tu pas seminit..










da orang  yang ase cam aku ase gak tak??

No comments: