Friday, September 30, 2011

polis oh polis

ntah kenapa sejak kebelakangan ney idop aku 'dikelilingi' dengan report2 polis..


yang pertama:

Da hampir 5 bulan aku wat report polis sal kehilangan lappy kesayangan aku.. bukan lappy aku sorang saja oke.. 2 lagi lappy teman serumah, sebilik, sekampus juga sekelas dan juga.. ada lagi wehhh.. 2 tepon bimbit and kasut sport kepunyaan tunang rakan serumah aku turut dirompak oleh manusia yang tak berperikemanusiaan.. ya sangat sangat tak berperikemanusiaan bagi aku.. kenapa?? sebab taim tu xsaignment dari awal semester aku untuk semua subjek tersimpan dalam tu yang semuanya hampir siap dan dah pown siap.. dalam tu gak da semua nota nota ringkas untuk setiap subjek aku nak study..


Wehh taw tak aku ada test esok tu? taw tak aku ada presentation hari selasa and rabu tu (3 ary pas 'hang' curi laptop aku tu?? tak pi-k aku student yang sangat sangat perlukan laptop kew hah??? gara gara laptop ilang 3 ary aku tak tido langsong nak siapkan balik semua xsignment tuhh.. kejam betol 'hang'.. adess!! siyes aku tak kan maafkan 'hang' sampai bila bila walau apa alasan 'hang' kecuali 'hang' pulangkan balik laptop aku tuh.. huhu


Oke, berbalik pasal crita report polis aku tadi tu, pas ilang pagi tu jugak aku ngan member aku gi balai polis wat report.. dipendekkan crita, baru petang tadi aku dapat panggilan dari balai polis arau kata pencuri tu dah ditangkap.. ntah betol ntah tidak aku tak brapa yakin sebab macam tak percaya macam benda dah lama.. tapi kalo betol alhamdulillah......  ^_^




yang kedua:

minggu lepas adik aku xcident 200m dari umah.. syukurlah takdak cedera terok selain calar2 kat badan dia melainkan motor dia ja yang parah..  hancur teros bahagian depan langgar dengan motor jugak.. so kena la wat report jugak......






yang ketiga:

minggu ney plak jadi kes kecurian kat ofis tempat aku praktikal sekarang.. kilang dicuri hampir RM21,000 tunai oke! banyak tuhhh... sangat sangat banyak.. so pagi tu jugak bos pi wat report kat balai polis and sekarang dalam siasatan.. semua pekerja termasok pekerja bangla tutut diambil cap jari dan disoal siasat.. dianggarkan  ney semua angkara orang dalam jugak sebab tak pernah orang taw da dwet sebanyak tu aritu.. sebelom ney teros bank in dwet je lam akaun bos, tapi kebetulan hari tu ari sabtu and bank tutup.. hadoiii.. benda nak jadi macam macam kan.. huhu









* peringatan untuk diri aku sendiri : jangan terlalu percaya ngan orang even dia orang yang paling rapat ngan kita   :)

No comments: