Tuesday, September 13, 2011

saya anak malaysia!

semangat betol bila tengok budak budak kecik berbasikal dengan penoh bendera malaysia terpacak di depan and belakang basikal masing masing.. pelik jugak kenapa tetiba ramai sangat budak budak yang hias basikal cantek cantek and berpakaian baju raya pagi pagi ceni.. rupanya sekolah tadika depan kilang aku neyh ada wat jamuan raya.. kebetulan taon ney kan kita sambut raya and merdeka skali..


mybe cikgu tadika diorang da wat pertandingan basikal berhias kowt.. masing masing naek basikal ngan megah sambil jerit MERDEKA ramai ramai.. peghh semangat gila.. bagi aku sendiri bagosla kalo cikgu di sekolah sekolah ada inisiatif macam ney.. pupuk balik minat budak budak budak ngan semangat patriotisme.. kenalkan balik mereka ngan pahlawan and wira wira negara.. biar diorang tahu erti kemerdekaan and hayatinya sendiri kerna merekalah bakal mewarisi and memimpin negara satu ary nanti (chewahh ..)






* gambar gambar ney diambil dari cik google je sebab tak sempat nak amek gambar diorang tadi..huhu..tapi yang pasti basikal budak budak yang aku tengok tadi lagi menarik and sangat cantek (kalo boley aku pown nak dok situ tangkap gambar aw)  ^_^








No comments: