Saturday, December 18, 2010

blablabla..

entahlah.. aku da taktaw nak cakap apa.. aku bukan cemburu jauh sekali nak jeluz ngan sesapa.. eh da beza ka?? hihi.. siyesly aku tak penah jeluz ngan sepupu2 aku yang laen.. even kadang2 tok aku slalu lebeykan diorang.. ya lebeykan diorang dalam segala hal dari kami lima beradik.. maybe sebab kami dok ngan tok so segala galanya tentang kami tok taw.. tapi perlu kew ngan reason ney tentang kami dicanang merata?? oke fine law tentang baek takpew tapi yang dicanangnya tentang keburukan kami.. kadang2 suma tu tak betol langsong.. juz rekaan semata mata.. yang dapat malu sapa?? kami.. ya kami.. maybe law depan makcik2 diorang da tak kesah sangat sebab diorang pown taw kami dan pangai tok camna.. so pedulikan.. tapi yang kesahnya orang yang kami tak kenal pown nak dicanangnya tentang kami..

setiap bulan tok beli macam2 kat sepupu.. especially kat anak maklang.. apew yang diorang nak tok belikan.. sebut ja nak apa.. jam?? cincin?? subang?? enset?? hari tu gak dapat.. paling lewat seminggu.. petang tadi tok kuar ngan maklong pegi beli subang emas kat sepupuku yang bawu umo 5taon.. jeluz?? tak penah da lam kamos idop aku nak jeluz kat diorang.. sumpah sikit pown takdak.. tapi perlu kew nak gitaw kat adik2 aku or kat kami?? nak cita kat kami yang dia belikan kat sepupu aku tu subang emas bawu?? for wat?? senyap2 suda law takmaw belikan kat kitowang..

aku taw ibu aku slalu nanges kat belakang kitowang sal pangai tok aku.. bukan sal beli barang xtually tapi kebanyakannya sal cita2 yang tok aku canangkan sal kitowang kat owang.. aku taw ibu mana tak tersentuh ati bila anak2 dia diburukkan depan orang tambah cita tu langsong tak betoi.. entahlah.. aku pown da tak taw nak cakap apew lagi.. aku bukan nak ngutuk tok aku sendiri or nak bukak pekong di dada.. tapi siyesly aku da tak tahan sangat..


emm ney salah satu sebab napa aku takmaw cari tempat praktikal yang dekat ngan umah and dok kat umah lama2.. ibu, maafkan akak....... hurmmm  ='(

No comments: