Monday, December 20, 2010

ciptaan allah

tadi masa lam keta on my way ke taiping saje je aku pandang langit tengok bulan sebab takley tido.. taim tu nampak kelam je.. mybe sal bawu pas ujan so bintang2 pown tak nampak.. aku try pejam mata nak tidoq tapi takley gak sal aku kesejukan.. huhu.. aku mana tahan sejuk lawpown da pakai tiga lai baju.. t-shirt + kardigen + jaket tebal.. nak soh toksedara aku plahankan ekon segan lak.. so maw tak maw tahan jela...

sampai depan pintu pagar umah makcik aku, aku teros ja kua dari keta.. niat memang nak lari dari kedinginan ekon lam keta tuh.. saja la pi pandang langit taim tuh and aku terpegun jap.. subhanallah!!! bulan taim tu cantek sangat2.. siyes tak dapat nak gambarkan ngan kata2.. bulan yang tadi aku tengok malap ja takdak cahaya tapi yang aku tengok sekarang bercahaya terang sangat cam bukan bawu pas ujan.. pastu kat keliling bulan tu lak da warna pelangi tak pasti bapew lilitan  dia tapi siyes sangat2 cantek..

aku bagitaw kat tok sedara aku.. pastu dia masok dalam umah amek teropong yang owang selalu dok tengok anak bulan nak raya tuh.. tok sedara aku memang ada alat neyh.. so kami pown usha2 ar.. mula2 tengok satu bintang neyh sal menyerlah sangat.. aku taktaw la bintang or planet apew tu tapi cantek la.. pastu tengok lak kat bulan.. skali lagi aku terpegun.. cantek sangat2 ciptaan Allah.. aku tengok bulan tu ngan dekat.. aku tengok kawah2 kat permukaan bulan.. ase cam kaki aku jejak kat sana.. tak putus2 aku memuji Allah..

then kami dipanggil oleh toksedara aku soh masok sal da lewat sangat.. huhu.. nak je jerit nak tengok lagi sal tak puas asanya...

No comments: