Thursday, December 16, 2010

di pekan taiping =)


ary ney seharian bejalan di pekan taiping.. sangat2 teruja macam burung 
baru terlepas dari sangkar dan dapat terbang bebas di udara.. haha.. skema gila ayat ;)

seawal 6.30 pagi da bangun pagi, mandi, solat and bersiap
sebab lam rancangan ary ney nak ikot my aunty ke tempat keja beliau.. 
kat mana?? MAHKAMAH u know.. haha

sampai kat MAHKAMAH TAIPING agak cuak sebab first taim masok mahkamah.. sebelom 
neyh dok tengok kat tb je kan.. ary ney aku da pengalaman sendiri.. sebab tu teruja yang 
teramat sangat.. pastu pegi breakfast ngan my aunt, my little sis and dua owang lagi kawan my aunt.. 
abes breakfast masok balik lam mahkamah..
aku ngan adek aku dok lam pejabat mkcik aku ja sementara tunggu perbicaraan bermula.. 
MAJISTRET 'AINUL BASYIIRAH DONA BINTI DON BIYAJID.. 
( sedap nama secantek orgnya )

da abes tengok procedure lam mahkamah, tengok movie lam lappy my aunt (MAID OF HONOR)
aku gitaw makcik aku aku nak kua..
tanpa hala tujuan aku pown bejalan ikowt arah kaki  :)
first taim kua kat pekan taiping, bejalan kaki, sowang2 lak tu.. huhu

firt aku pegi cari kedai topup sal kedit aku dah takdak.. at least law
aku sesat kew la kol makcik aku kew kan.. tapi sayangnya kedai tu takdak topup.. cehh!!
nama ja kedai topup tapi takdak watpa.. huh! =,=

then aku masok lak kedai hobby (nama kedai ney).. cakap makcik aku best
and dia tingin nak masok.. tapi bila aku masok ja takdak apa
and tak menarik aty aku langsong.. pastu aku jalan gi sampai jumpa the store..
masok the store usha2 kasot and beg tapi tak berkenan langsong.. nek lak tingkat atas
tengok baju.. cuba beberapa helai tapi tak beli pown.. hik3 =D

pastu aku jalan lagi masok kedai baju laen lak, lua
dari the store.. sembang2 ngan owner kedai ney(cina) sambil try baju..
adew kew patot owner ney cakap aku bawu umo 15 taun.. haha.. muda ngat aih ^,^
sambil tu dok belek baju and tak pasai2
aku terbeli dua helai baju..huhu

gi plak kfc nak isi pewot.. cam besa order snack plate and makan kat situ..
pastu beli bungkus kat makcik aku whipped potato and chezzy wadges..
( baik kan aku? )
da abes makan aku pegi bank muamalat sal dwet da abes.. huhu

perhentian terakhir iaitu perhentian ketujuh aku pegi kedai topup balik..
adew gak topup akhirnya.. hihi.. da penat and puas jalan hampir 4 jam sowang2
aku amek keputusan balik je kat mahkamah balik..

sampai kat mahkamah aku rehat jap, solat jamak.. koi 5 tu makcik aku
ajak gi TAIPING SENTRAL lak tengok wayang tengok cita RAPUNZEL.. hihi..
tercapai gak niat aku nak tengok cita tu.. abes tengok wayang jalan2 cari makan,
wat window shopping.. tapi aku terbeli kasot sandal.. huhu
abes lagi dwet aku..

da penat pusing kat taiping central makcik aku ajak gi GIANT lak
depan taiping sentral neyh.. lawpown kaki da penat sangat nak melangkah
tapi disebabkan teruja sangat pegi jugak.. makcik aku lak
dok cari baju jubah and kasot untuk dia pegi honeymoon kat korea nanti..

koi 9 lebey kuang kami bawu balik nek teksi.. tupown pas mak
kepada makcik aku ney dok kol banyak kali soh
balik cepat.. yela, tiga2 owang anak dara dok melewaq malam2 tak elok kan.. hehe

sampai umah pas makan teros gi tidoq.. lawpown penat sangat
seharian bejalan tapi aku ase puas sangat.. bukan selalu aku dapat kua camni ye tak.. hihi




No comments: