Wednesday, November 3, 2010

bila perlis dilanda banjir... (siri kedua)


Ari ney da macok ari kedua banjir kat perlis.. dengar kata banjir da semakin terok sebab ujan takdak tanda-tanda langsong nak brenti.. agi ney gak aku terpaksa melangkah macok ke UITM sebab da paper.. syukur drebar aku mai amek cam besa.. so tak jadilah aku nak potong gaji dia.. hehek
Cam besa pakcik drebar tu berenti kat tapak teksi berhadapan ngan DAMAI..taim tuh ujan lagi.. mujurlah kitowang (aku, nad and nai’mah) bawak payung sorang satu untuk melindungi kitowang dari kena ujan..  kaki pown dengan malas melangkah ke DAMAI untuk mengisi perut yang mintak diisi sejak semalam.. malangnya DAMAI tutup.. so kami amek keputusan untuk pegi MUSHROOM lak namun nasib kami tak baek gak.. takdak satu kedai pown yang bukak kecuali kedai CAKA.. dengar kata suma tersangkot lam banjir and jalan tutup sebab tu diorang takley nak mai meniaga kat UITM.. so kami bertiga mencuba nasib untuk ke ORANGE lak untuk mengisi perut sebelom jawab exam.. gipown exam da lagi sejam setengah.. so takdak sebab kami nak rushing.. dengan langkah sopan ala-ala gadis melayu terakhir (sebab pakai baju kurungg sambil pegang payung) kami membawa kaki melangkah ke tempat yang nak dituju.. nasib kami baek kali neyh sebab da gerai yang bukak.. tu pown da satu gerai je.. bedai ah.. janji perut dapat diisi..
Koi 8.30 pagi kami melangkah ke DEWAN LAMA untuk jawab exam.. cuak jugak taim tuh.. paper akaun kowt.. mudah-mudahan aku ley jawab sumanya.. berbekalkan ilmu yang aku bawak aku melangkah macok ke dalam dewan dengn penuh yakin.. cehhh..yakin la cangat!
Kat lua dewan ujan still turun dengan jayanya tanpa menunjukkan mahu mengalah.. sejuk da mula menusuk ke tulang sum-sum aku.. huh menggigil gak aku lam dewan exam..
Koi 12.15 kitowang dibebaskan dari dalam dewan yang kuanggap seperti dalam penjara sebab aku tensen jawab paper tadi.. papew pown bia la.. benda da lepas.. life must go on meyza.. cehhh.. pooorahhh meyza!
Campai umah niat di aty nak tros makan sebab perut mintak diisi lagi.. tu la tadi gi makan sket.. konon cuak nak jawab exam sampai takdak slera nak makan.. nonsense! Namun hampa.. bila aku langkah masok ke kedai depan umah aku neyh  roti suma abes.. hah apakah yang berlaku?? Cam satu keajaiban bila takdak satu roti pown yang tinggal taim tuh.. aku terpaksa la beli megi sebab bekalan megi kat umah da abes.. agak-agak terdesak ley la jugak nak makn.. tapi skali lagi kami dikejutkan ngan satu bita..jeng jeng jeng….. air takdak.. ohh tidakkkk…!!! Camna nak masak megi law air takdak?? camna nak mandi?? Camna kalau tiba-tiba nak terkencing or terberak?? Opss.. maaf.. budak bawah 18 taun sila mintak izin parents duluw eh sebelom bukak blog neyh.. hehe
Aghhh…haru jadinya idop bila air takdak lam idop.. seharian aku tak makan.. seharian gak aku tak mandi and tut…… bengang!!
Gambar  keadaan banjir ary kedua.. 









Noted : kaw memang sengallah meyza!

No comments: