Tuesday, November 9, 2010

kesah di satu petang rabu..

petang tadi saja pegi kangar.. tujuan utama sebab nak macokkan duwet kat owner umah baru aku.. haha tak sabar asenye nak macok umah baru tu.. bayangkan lebey kurang koi 9 malam kakak kakak kat umah ney tanya nak tak dok umah baru tu.. tak sampai 24 jam da pegi kangar macokkan duwet deposit kat owner rm1000 (untuk 1 umah) , malamnya teros angkat barang-barang nak macok umah tu.. xcited terlampau kan? haha..

actually nak kongsi cite sal pakcik teksi neyh.. aku panggil dia pakcik man.. pakcik man ney memang popular la kat perlis ney.. sebut je nama beliau mesti suma orang kenai.. tanya mentri besaq perlis pown beliau kenai taw pakcik man ney sapa.. haha femes kan?? tak caya?? betoi.. aku tak tipu la (muka bersungguh-sungguh)

cam besa aku nak ke mana mana pastinya akan kol pakcik man neyh.. sesapa yang penah idop kat perlis ney mesti taw teksi la pengangkutan awam utama (lawpown nak diikotkan swasta sal sendirian berhad) law nak begerak ke mana mana.. nak harapkan bas?? huh! ley kira ngan jari sehari nampak brapa bijik yang lalu.. tupown law nasib baek la.. law tak bukan kata nak nampak batang idong bas, nampak tayar bas pown belom tentu.. haha.. betapa belagaknya rakyat perlis..cehhh!

oke bebalik sal cita aku tadi.. aku kira da macam pelanggan tetap pakcik man la kan.. pakcik ney pown da tersangat la kenai aku sampai kol je pakcik man ney tanya dari mana nak ke mana.. law orang len mesti beliau tanya luw dok kat mana, nak amek kat mana.. kira aku ney special cket ah dari orang len kan.. hehe (muka riak)

masa lam teksi beliau cam besa pakcik man ney tak penah nak ase idop tenang.. mesti adew je orang kol beliau nak mintak tolong anta or amek diorang kat mana mana.. see femes kan pakcik man neyh.. and hari ney secara tak langsung aku dilantik jadi PA ( personnal asssistant) beliau sekejap dalam beberapa minit untuk mencatit aktivities beliau lam jadual hariannya.. haha..

sambil-sambil tu kitowang borak borak sampai tak sedar da sampai kangar.. pakcik ney pown hentikan kitowang kat depan bangunan maybank.. cam da sorang kawan aku cakap law takdak ja duwet pegi la geletek pewot singa tu nanti kua la duwet.. ermm i mishh him so much.. =(

selesai urusan kat maybank teros pegi kfc nak isi pewot.. yola da lagi satu jam.. pakcik man janji nak mai amek kitowang koi 7malam catgi.. so sementara tunggu beliau kami ( aku nad nad) pown lepak kat kfc.. hehe terasa cam da driver lak mai antaq mai amek.. cam aku cakap tadi belagak kat rakyat perlis neyh.. kih3

tepat koi 7malam pakcik man sampai depan kfc.. sepanjang perjalanan nak balik umah aku tu kitowang borak borak lagi.. beliau menyambung cita beliau yang tak sempat diabeskan tadi gara-gara kami da sampai tempat yang dituju.. cita sal apa?? xtually ney yang aku nak cita.. aku memang cukup bangga ngan pakcik man.. beliau critakan kesah idop beliau and kesah family beliau.. asal aku asa bangga?? sebab pakcik man ney law nak taw beliau cukup tabah.. memang aku angkat tangan tabik ah kat pakcik man neyh.. and sebelom aku tuwun pakcik da pesan kata kata hikmah kat aku.. law nak wat sesuatu wat sungguh sungguh.. jangan wat keja skerat jalan, jangan cepat give up.. wat sesuatu gak ngan niat ikhlas bawu kita ase sonok and tak bosan.. fuhh! even kata kata hikmah ney penah menampar cuping tlinga aku sebelom ney tapi bila pakcik man cakap camtu cam menusuk tros kat lam lubuk aty.. trasa ada semangat baru yang bangunkan aku kembali... haha.. maybe sebab aku da anggap beliau cam ayah aku sendiri.. trimas pakcik.. jasa dan kata katamu ku kenang sampai bila bila ;)

No comments: