Thursday, November 18, 2010

kesah kami ;)

saat entry neyh ditulis takbir raya ngah bekumandang kat tb.. syahdu giler dengar.. tetiba air mata neyh menitis tanpa dimintak.. da lama raya takdak erti yang sebenar lam idop aku.. suma tu da ilang spuloh taun yang lalu.. em apala erti raya tanpa orang tersayang kan.. bagi aku raya juz untuk aku dapat jumpa tok tok sedara, sepupu sepapat and nak eratkan lagi silaturrahim antara family..

oke lupakan jap kesah sedey neyh.. tadi petang pegi pacific ngan teman teman.. diorang mai amek kat umah.. haha sumpah terharu giler sebab sanggup mai amek and antar campai kat depan umah! ;)

cite balik sal kuar tadi.. kitowang kua berlima.. aku, minie, zaid, wafey adli and naufal.. first taim kowt kua ngan diowang.. ney suma gara gara kamOo lah minie.. haha.. opss...

sampai je pacific tadi cam takdak hala tuju kami.. taktaw nak pegi mana.. last last decide nak pegi men bowling jek.. so tros mencari cari tempat nak men bowling.. aku suh tempah untuk 4owang men jek sebab aku xmo maen tapi aku dipaksa.. haishh...

maap la minie.. bukan aku tak penah maen tapi juz ngan kawan kawan pompuan.. ngan kawan kawan laki aku tak penah lagi men bowling lawpown penah diajak and dipaksa sebelom neyh.. and satu lagi alasan ibu jari aku luka pagi tada gara gara kena pisau.. terhiris saket woo.. tapi demi kawan ( baek tak aku?haha ) aku maen la gak sal si zaid pown da bayar.. kang tak maen  membazir lak kan..

dengan kecuakan maen di hadapan kaum adam aku pown konon konon tunjuk terer lawpown sebenarnya tak.. giliran aku pas minie.. and kitowang maen juz dua game jek.. untuk kedua dua game tu plak naufal sentiasa di tempat petama and wafey jadi naeb johan.. haishh tak adil tol.. bukan nak bagi peluang kat kitowang neyh.. yang wafey asyik dok bangga ja sal dapat wat 3kali strike.. haha..


aku jangan cakap la.. bekerut kerut muka tahan saket kat jari aku.. ney la sebab game kedua aku takdew mood sangat nak besembang and pemainan aku hampeh.. haha.. maap yee cik minie ;)


abes je maen bowling kitowang turun nak isi pewot yang da berkeroncong.. kitowang pegi makan kat kfc jek.. ralit sembang sampai tak sedar jam da koi 6 petang.. maw takmaw kitowang kena balik sal mak aku ngan mummy minie da wat pesanan.. untuk mengelakkan diri dibeletiaq kitowang pown melangkah pulang..


masa on da way nak balik umah kitowang telibat ngan satu eksiden.. eksiden tu punca dari motow tu yang gatai cangat nak menyelit antara keta naufal ngan satu bas kilang neyh.. da sah sah tak muat dia gatai cangat nak coba naseb hamek kaw.. bas tu yag langgar dia pastu dia tebalik kat keta naufal sal kitowang da sebelah dia.. begegar gak ah keta naufal sal hentakan tu.. tak pasal pasal keta naufal becalar.. so nampak cangat cangat bukan slah kami kan.. atas dasar perikemanusiaan and tanggungjawab naufal, zaid and wafey turun dari keta and tengok mamat dua orang tuh.. tengok jela kan sal tak tewok.. mamat dua orang tu pown bukan cedera parah pown.. hehe.. setel sal tuh kitowang teros blah dari situ.. sb baek tak amek masa lama..


pape pown thanx to kalian berempat xpecially minie sebab da wat teman kowang neyh enjoy and epy giler giler.. sayang kamOo suma.. arap kowang tak kesah and tak nyesal law pasni kita kuar lagi.. thanx so much again, again and again... =D


fatin : pasney kamOo pown join ckali keyh?? ;)



ada gaya cam wafey tak dak ney maen??haha

6 comments:

MiNiE said...

awt xhabaq jari hang skit! ngek la! haha. trimas syg sbb sggop!!!!!!<3

btw, hmpeh2 game yg kedua pon, tggi pd aku gk. haha.:P

trimas sgt2. kita kan family! nak fatin ada juga nti. lalalalal.:P

weh! bdk mana ny doe? gmbr tu? zaid ka? =.='


hamek kao! komen berjela aku. haha!

meyza said...

aku cuwi lam google image la.. asal lak gmbar zaid.. bla masa aku amek pikce dy.. haha..

wehh xdew kew pikce2 yg hg amek td.. nk tgok ;)

Anonymous said...

haiiyyyaaaa...gedebuk!!!
okey..sye da slamat mndarat kt cni stelah mnunggu roket yg gler tgh jln kehabisan minyak masak!!hahahha..
haa....na ckp cket je nih...

SAYA PUN NA JOIN JUGAK!!

heheeee.. ^^

meyza said...

asal gna nma anonymous cyg?? sya knai kamu meyhh! hahha..

ley je join.. tp tnya tukang2 perncang la.. aku juz nyibok je lam outing dyowang.. ~ngee =D

law adew kamoO c anonymous msti lg meriah kan minie kan... ;)

Ahmad Naufal said...

kenape la baru bca skg..perahsia rupanya miza ni..haiiyaaa...kenangan bersama kawan2...LAWAK kot..

meyza said...

mmap ye cik nopal..kamOo pown perahsia gak kn??baru mggu lps taw kamOo pown da blog..heee... :D